معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک و قیمت آنها


در بسیاری از منازل مسکونی، علائم پرشدگی و یا گرفتگی لوله و چاه فاضلاب توالت و ظرفشویی آشپزخانه ها دیده می شود که راه حل مشکل آن استفاده و آشنایی با انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک می باشد. در خصوص انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک می توان گفت که هر یک از آنها دارای قیمت و مدل های گوناگونی هستند و به روش های متفاوتی، مشکل گرفتگی فاضلاب منازل مسکونی را رفع می نمایند. یکی از بهترین دستگاه های لوله بازکنی، دستگاه فنر زنی است که با استفاده از آن می توان بدون هیچ زحمت خاصی لوله ها و چاه های فاضلاب شهری را باز کرد، ادامه این مطلب توضیح کاملی در مورد انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک داده است.

انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک 

تجهیزات و روش های متفاوتی برای باز کردن لوله ها و چاه های فاضلاب شهری وجود دارد که متخصص لوله بازکن بر اساس نوع مشکل و گرفتگی، دستگاه لوله بازکن مناسب کار را انتخاب می کند. گاهی اوقات مشکل گرفتگی به وجود آمده تنها با استفاده از پودرها و محلول های لوله بازکن حل می شود و نیازی به دستگاه لوله بازکن نیست اما بعضی مواقع این روش جواب نمی دهد و نیاز است تا از دستگاه های پیشرفته و متخصص لوله بازکن کمک گرفت تا مشکل رفع شود. مهمترین انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک که برای بازکردن چاه ها و لوله های فاضلاب شهری استفاده می شود به شرح زیر می باشد:

 

دستگاه لوله بازکن فنری

دستگاه لوله بازکن فنری، بهترین و معروف ترین وسیله برای رفع گرفتگی و باز کردن چاه فاضلاب می باشد. این دستگاه، سر فنری های متفاوتی برای انواع گرفتگی ها دارد.

نحوه از بین بردن گرفتگی با استفاده از این وسیله به این صورت است که ابتدا سر فنر فولادی دستگاه وارد چاه یا لوله بسته شده، می شود و از طریق پمپ تکان دهنده با سرعت زیادی به گردش در می آید تا دیگر هیچ گرفتگی و موادی در مسیر راه لوله و یا چاه بافی نماند.

یکی از مزیت های استفاده از این روش نسبت به سایر روش ها دیگر این است که دیگر ساکنین آن محیط، بوی بدی را احساس نخواهند کرد و شاهد بالازدگی آب فاضلاب نخواهند بود. همانطور که پیشتر گفته شد دستگاه لوله بازکن فنری دارای انواع متفاوتی است، مهمترین کارکردهای انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک به شرح زیر می باشد:

  • سر فنر الماسی: سر فنر الماسی، محکم ترین سرفنر این دستگاه به شمار می آید و برای لوله هایی که با سنگ ها و اشیا سخت، بسته شده اند استفاده میشود.
  • سر فنر اسیدی: این نوع سر فنر با توجه به خاصیت خورندگی که دارد بیشتر برای باز کردن لوله های فاضلاب و سرویس های بهداشتی به کار گرفته می شود.
  • سر فنر نیزه ای: نوع تیز این فنر برای فرو بردن خاک و سنگ های ریز کاربرد دارد.
  • سر فنر بررسی: حالت برسی این سر فنر باعث می شود تا رسوب و چربی واقع در لوله های فاضلاب به راحتی از بین برود.
  • سر فنر کوزه ای: خاصیتی مشابه سر فنر برسی دارد.
  • سر فنر چاقویی: با استفاده از این وسیله می توان پارچه ها و الیافی که درون چاه گیر کرده اند را برش داد و به قطعات کوچک تری تبدیل کرد.
  • سر فنر ابزارگیر: به قسمت های ابزار لوله بازکن فنری برای  انجام عملیات شرایط خاص متصل می شود.
  • سر فنر میله فنری: این سر فنر برای دراز کردن طول سر فنر اصلی استفاده می شود.

تقریبا قیمت تمام فنرهای دستگاه لوله باز کن در حدود ۱۵۰ هزار تومان می باشد.

دستگاه لوله بازکنی ارابه ای و دریلی

کارایی و ظاهر این دستگاه کاملا شبیه به دستگاه های لوله بازکن فنری می باشد با این تفاوت که دارای دو چرخ برای جابجایی راحت تر است. کارکرد دستگاه لوله بازکنی دریلی نیز به این صورت است که با اتصال فنر فلزی به قسمت دریل دستگاه، می توان با چرخش سریع فنر، تمام رسوبات درون لوله گرفته شده را از بین برد. استفاده از این دستگاه نسبت به مدل های دیگر خطرناک تر می باشد به این دلیل که این امکان وجود دارد در حین چرخش، فنر فلزی از دستگاه دریل جدا شده و به سمت دست ها و یا صورت پرتاب بشود.

پودر مخصوص رفع گرفتگی لوله

استفاده از پودر لباسشویی، روشی ساده بدون نیاز به استفاده و دانستن انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک است برای باز کردن چاه آب فاضلاب به شمار می آید، این روش نمی تواند به اندازه دستگاه لوله بازکنی فنری موثر باشد اما می تواند برای گرفتگی های ساده کاربرد داشته باشد. نحوه انجام این روش ساده به این صورت است که بر اساس طول قطر لوله گرفته شده مقدار پودر لباسشویی را درون لوله ریخته و صبر می کنیم تا پودر لباسشویی با رسوبات واکنش بدهد سپس بعد از گذشت ده دقیقه آب جوش را می ریزیم تا رسوبات واکنش داده شده با آب جوش حل شود.

نکته که در آخر باید به آن توجه کرد این است که پس از ریختن آب داغ، پس از چند دقیقه لازم است تا مقداری دیگری هم آب ولرم به درون لوله ریخته شود تا دیگر پودر لباسشویی درون لوله چاه آب و فاضلاب باقی نماند به این دلیل که باقی ماندن پودر لباسشویی باعث پوسیدگی و آسیب رساندن به سیستم لوله کشی اب و فاضلاب می شود.

نکاتی در مورد استفاده از محلول های لوله بازکنی

در بازار، محلول های بسیاری برای باز کردن لوله های گرفته شده وجود دارد که برای استفاده درست از آن باید به نکات زیر توجه کرد:

  • در حین استفاده از محلول های اسیدی باید نکات ایمنی را رعایت کرد، به این دلیل که این احتمال وجود دارد که به چشم ها، صورت و ریه ها آسیب وارد شود.
  • استفاده مکرر از محلول های لوله بازکن باعث نشت و سوراخ شدن لوله های آب و فاضلاب می شود.
  • بر اساس جنس لوله باید از لوله بازکنی متفاوتی استفاده کرد.

سوالات متداول در مورد انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک

هزینه لوله بازکنی چقدر می باشد؟

نمی توان به طور دقیقی در مورد قیمت باز کردن لوله های گرفته شده صحبت کرد به این دلیل که باید متخصص لوله بازکن وضعیت را بررسی کند

خدمات لوله بازکنی چقدر زمان می برد؟

مقدار شدت گرفتگی و احتیاج داشتن به استفاده از تجهیزات ساده یا پیشرفته بر روی زمان باز کردن لوله تاثیر می گذارد اما به طور میانگین یک ساعت زمان لازم است.

برای جلوگیری از گرفتگی متعدد لوله فاضلاب، چه اقدامی باید انجام داد؟

استفاده از از درپوش برای جلوگیری از ورود مواد جامد، نریختن مواد چرب به درون چاه از مواردی است که از بسته شدن چاه جلوگیری می کند.

چه دستگاهی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب مناسب است؟

دستگاه لوله بازکن فنری بهترین و موثرترین وسیله برای باز کردن لوله ها و چاه های بسته شده به حساب می آید.

در خصوص انواع تجهیزات لوله بازکنی و قیمت هر یک چقدر می باشد؟

نمی توان در این خصوص به صورت کلی عددی را بیان کرد.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *