آشنایی با تخلیه چاه فاضلاب سپتیک تانک


نحوه تخلیه لجن سپتیک تانک و لایروبی سپتیک

 

منظور از سپتیک نوعی از تانکرهای جمع آوری فاضلاب است که در شبکه فاضلاب امروزی مورد استفاده قرار می گیرد. این بخش بعد از مدتی پر می شود و به همین دلیل نیز نیاز به تخلیه و لایروبی پیدا می کند.

در حقیقت سپتیک نوعی تانکر جمع آوری فاضلاب است که امروزه بیشتر از آن به جای چاه فاضلاب استفاده می شود. به این بخش گند انبار نیز گفته می شود. که فواید بیشتری را نسبت به چاه فاضلاب دارد.

سپتیک تانک برای محیط زیست ضرری ندارد. با وجود این که با استفاده از چاه فاضلاب امکان آلوده کردن آب های زیرزمینی وجود دارد.

البته باید در مدت زمان معینی برای تخلیه آن اقدامات لازم را نیز انجام دهید. از سپتیک برای محیط هایی استفاده می شود، که به شبکه فاضلاب دسترسی ندارند.

از سپتیک تانک می توان برای ذخیره سازی فاضلاب انسانی نیز استفاده کرد. بدین ترتیب به طبیعت نیز ضرری وارد نمی شود و در نهایت نیز می توان از آب تصفیه شده آن نیز استفاده کرد.

طراحی سپتیک به گونه ای است که فاضلاب و آب در آن به صورت جداگانه قرار می گیرد. فاضلاب باقی مانده در این سپتیک تخلیه می شود. اما آب تصفیه شده آن وارد طبیعت می شود.

 

مزایای تخلیه به روش سپتیک تانک

  • دفع بهداشتی فاضلاب های صنعتی و انسانی
  • صرفه بالای اقتصادی نسبت به روش های سنتی
  • حفظ سلامت محیط زیست
  • تخلیه آسان و بدون نیاز به تخریب کردن محل درب چاه فاضلاب
  • قابلیت نصب اسان در محل دلخواه

 

لزوم تخلیه سپتیکهای فاضلاب

سپتیک های فاضلاب، محلی برای انباشت فاضلاب هستند که پس از مدتی پر می شوند. این انبارهای فاضلاب بعد از پر شدن نیاز به تخلیه دارند تا دوباره بتوانند فاضلاب را دریافت کنند.

اگر سپتیک فاضلاب تخلیه نشود دیگر ظرفیت دریافت فاضلاب اضافه را نخواهد داشت و فاضلاب تولیدی از لوله ها و ورودی های فاضلاب بیرون خواهد زد.

بعد از پر شدن فاضلاب درون سپتیک ها باید از شرکت های تخلیه چاه بخواهید تا با استفاده از تانکر مکنده فاضلاب اقدام به تخلیه سپتیک کنند. با استفاده از تانکرهای مکنده به راحتی می توان فاضلاب درون سپتک ها را تخلیه کرد.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *