نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب


متاسفانه در برخی از موارد، به علت طراحی اشتباه و یا قرار گرفتن عاملی خارجی در چاه، شما به تخلیه چاه نیاز پیدا می کنید. نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب برای تخلیه چاه، یکی از راه های مورد استفاده است. بدین منظور راه های مختلفی مانند استفاده از پمپ های ساکشن وجود دارد و مواد داخل چاه را از این طریق خارج و در محل و زمانی مناسب دفع می نمایند.

تخلیه چاه

تخلیه نمودن چاه ها در موارد بسیار زیادی و در بسیاری از بنا های مسکونی و یا صنعتی نیاز می شود. بنا ها و ساختمان هایی که چاه ها و یا مخازن نگهداری فاضلاب آنها پر می شود یا بر اثر گرفتگی به مشکل می خورند، اقدام به تخلیه چاه می نمایند. یکی از راه های تخلیه نمودن چاه ها استفاده از پمپ ها و ماشین های تخلیه چاه برای این کار می باشد.

در بسیاری از موارد که از این روش برای تخلیه استفاده می شود، پمپ اقدام به مکیدن مواد داخل چاه کرده و دیگر نیازی به فرو کردن آن به داخل فاضلاب نمی باشد. از این روش و به طور کلی از تخلیه های چاه برای تمامی ساختمان های مختلف اعم از تجاری و مسکونی با چاه های فاضلاب و انواع بنا ها با سپتیک مناسب می باشد.

​تخلیه چاه با استفاده از پمپ

راحت ترین روش برای تخلیه نمودن چاه ها، استفاده از پمپ های تخلیه چاه می باشد. به منظور کار تخلیه چاه، بسیاری از شرکت ها و تیم های تخلیه چاه اقدام به استفاده از ماشین و پمپ هایی برای تخلیه چاه می نمایند. در گذشته از پمپ های عادی استفاده می شد و در عین سختی که کار با ان برای تخلیه کنندگان داشت، به خوبی نیز انجام نمی شد و بسیاری از افراد از آن راضی نبودند و زمان بسیار زیادی نیز برای این کار صرف می شد.

اما امروزه با استفاده از پمپ ساکشن و پمپ های جدید، این کار با سرعت بالایی انجام می شود. امروزه با توجه به پیشرفت کلی که در بسیاری از موارد اتفاق افتاده است و علمی تر شدن برخی راهکارها، بیشتر شرکت های تخلیه چاه نیز از همین تکنولوژی استفاده می کنند و در سرعت، سرمایه و میزان انرژی به خوبی صرفه جویی می شود.

مزایا و معایب و نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب

امرزوه همانطور که گفته شد قالب کارکنان از پمپ ها بدین منظور استفاده می نمایند و این امر موجب این شده است که دیگر نیازی به وارد کردن پمپ ها به چاه و لوله ها نباشد و از بیرون عمل مکیدن چاه انجام می شود. در روش دیگر، از کفکش ها استفاده می شود. در استفاده از پمپ های عادی و کفکش ها، فاضلاب از لوله بیرون می آمد و بیرون از فضا ریخته می شد.

یکی از مزیت های اصلی پمپ ها و روش های جدید و استفاده از ماشین برای این عمل، صرفه جویی بسیار زیادی در زمان می باشد که همین امر نیز باعث خریداری کردن این پمپ ها توسط بسیاری از تخلیه کنندگان شده است. این پمپ ها دارای قدرت مکندگی بسیار بالایی هستند و به راحتی فاضلاب را مکیده و وارد ماشین می کنند که این عمر در گذشته اصلا به این راحتی نبود.

نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه

در استفاده از این روش لوله هایی را به چاه انداخته و پمپ ها این مواد داخل چاه های فاضلاب را به کلی تخلیه می نمایند. این پمپ ها در برابر فشار های منفی چاه به درستی عمل می کنند و با قدرت بسیار بالایی که دارند می توانند تمامی فضولات و لجن های چاه را خالی کرده و با سرعت بسیار بالایی آن را تمیز نمایند. به طور خلاصه نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب به این صورت است که با سرعت بسیار بالایی لوله ها در محل قرار گرفته و پمپ تخلیه چاه به سرعت اقدام به تخلیه می نماید.

نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب و پمپ های مورد استفاده آنها

بیشتر شرکت هایی که کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب را به صورت مشابهی انجام می دهند از پمپ های جدید و قدرتمند ساکشن استفاده می کنند. نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب با این پمپ ها باعث بالا رفتن سرعت شده و این پمپ ها به راحت ترین حالت ممکن تمامی مواد داخل چاه را مکیده و به داخل تانکر و ماشین تخلیه چاه فاضلاب می ریزند.

نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب با بقیه پمپ ها و مخصوصا با پمپ های کف کش بسیار سخت می باشد و زمان و انرژی زیادی را صرف کرده و باید این پمپ ها را در چاه قرار دهند و خود اصل کار نیز با کیفیت بسیار کمتری انجام می شود. به همین علت بیشتر شرکت ها در نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب خود دقت را بالا برده و از پمپ های جدید و از پمپ های ساکشن که قدرت و راحتی کارکرد بسیار بالا تری دارند، استفاده می کنند.

بیشتر شرکت های امروزی و ماشین های تخلیه چاه فاضلابی که مشغول به فعالیت می باشند، کار خود را با سرعت بالایی انجام می دهند و به لطف روش های جدید برای تخلیه چاه و نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب در بسیاری از ساعات روز می توانند اقدام به تخلیه نمایند و خدمات ۲۴ ساعته ارائه کنند.

ماشین های تخلیه کننده چاه های فاضلاب

به طور کلی نحوه کار پمپ و ماشین تخلیه چاه فاضلاب به دو روش انجام می گیرد.

در روش اول از ساکشن و در روش دوم از لجن کش استفاده می کنند. ماشین های تخلیه نیز نسبت به همین موارد انتخاب می شوند و دارای وزن بسیار بالایی نیز هستند و تا چند تن وزن نسبت به مواد داخل و لجن های داخل وزن دارند.

ماشین های لایروبی نیز در تخلیه چاه کارکرد های زیادی دارند. لجن ها و ضایعاتی که در تمامی چاه ها وجود دارند به دو روش حمل و دفع می شوند. روش اول استفاده نمودن از ماشین ها و بشکه هایی برای حمل است که از نظر بهداشتی کیفیت مناسبی دارد و روش دوم استفاده از گونی برای حمل است که برای بیشتر مکان های مسکونی و اداری و تجاری که مشکلات بهداشتی پیدا خواهند کرد اصلا توصیه نمی شود.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *