روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی، مدفوع، پلاستیک و اشیا


ممکن است شما هم به روش های رفع گرفتگی توالت فرنگی نیاز پیدا کنید تا مشکل گرفتگی توالت فرنگی به وسیله اجسام مدفوع، دستمال کاغذی، اشیا و صابون را برطرف کنید. با خواندن این مقاله می توانید نحوه به کارگیری درست و آسان از وسایلی چون چنگگ، محلول لوله بازکنی قوی ، آب جوش ، سرکه ، جوش شیرین و… برای رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی را یاد بگیرید و می توانید بدون پرداخت هزینه به سرویس کار، مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

گرفتگی توالت فرنگی

رفع گرفتگی توالت فرنگی یکی از معضلاتی است که هر کسی که در خانه اش توالت فرنگی دارد با آن روبرو شده است. این مشکل در ظاهر بسیار ساده و کوچک به نظر می رسد اما با ۲ و ۳ ساعت کلنجار رفتن برای رفع مشکل متوجه خواهید شد که این موضوع چندان مشکل کوچکی نیست و در صورتی که هرچه سریعتر مشکل رفع شود بوی بد فاضلاب تمام خانه را می گیرد و ممکن است آب فاضلاب بالا رفته و بخشی از خانه را کثیف کند. گرفتگی توالت فرنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای رفع هر کدام از آنها راه های مختلفی وجود دارد، در ادامه به تک تک آنها پرداخته شده است.

علت گرفتگی توالت فرنگی

گرفتگی توالت فرنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد این عوامل ممکن است مدفوع، دستمال کاغذی، گیر کردن اشیا و یا حتی صابون باشد. این اشیا ممکن است باعث گرفتگی لوله توالت فرنگی و یا سیفون توالت فرنگی و یا در بخش دیگری از توالت شوند که در هر مورد نیاز است تا توالت فرنگی تخلیه شود. در مورد گرفتگی سیفون می توان گفت که معمولا به دلیل غیر استاندارد بودن سیفون و یا کوتاه بودن سیفون این اتفاق می افتد که تنها راه حل این مشکل تعویض سنگ توالت فرنگی می باشد. علاوه بر مواردی که گفته شد، گرفتگی توالت فرنگی به عوامل مختلفی مانند رسوب، جرم، چربی، سیمان و… بستگی دارد که مشکل این موارد را هم میتوان با استفاده از روش های خانگی رفع کرد.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی

گرفتگی توالت فرنگی به وسیله دستمال کاغذی یکی از مواردی است که ممکن است برای همه پیش بیاید. این مشکل در صورت سهل انگاری توسط خود شخص و یا مهمان اتفاق می افتد. در گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی به دلیل اینکه آب این امکان را دارد تا از دستمال کاغذی عبور کند، هیچ مشکلی در تخلیه فاضلاب ایجاد نمی کند. این گرفتگی به خودی خود مشکلی به وجود نمی آورد اما اگر در همان ابتدا اقدام به رفع گرفتگی توالت فرنگی نشود، زمینه را برای ایجاد یک مشکل رفع گرفتگی توالت فرنگی سخت تر را فراهم می کند.

رفع مشکل گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع

گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع زمانی اتفاق می افتد که بخشی از مدفوع در سیفون گیر کرده و مانع تخلیه فاضلاب می شود. در صورتی که بعد از هر بار استفاده از توالت فرنگی، فلش سیفون کشیده نشود، مدفوع در سیفون ته نشین شده و بعد از مدتی رسوب می بندد که این اتفاق باعث گرفتگی توالت فرنگی می شود. استفاده مکرر از توالت فرنگی در طی چند سال نیز باعث می شود تا قطر لوله یا سیفون به مرور زمان توسط مدفوع کم شود و با تکرار این عمل، به طور کامل بسته شود که در این صورت لازم است تا اقدام به تعمیر ویا تعویض سیفون کرد.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با پلاستیک

گرفتگی توالت فرنگی به وسیله پلاستیک همه روزه در تهران اتفاق افتاده و  افراد زیادی برای رفع مشکل، به سرویسکاران، این مشکل را گزارش می کنند. این پلاستیک می تواند اعم از هر وسیله ی پلاستیکی باشد. این وسایل در صورت افتادن درون توالت فرنگی، مانع تخلیه فاضلاب می شوند.

رفع گرفتگی توالت فرنگی با صابون

افرادی که از صابون زیاد استفاده می کنند و محیط دستشویی و حمام آن چسبیده به هم است، تجربه گرفتگی توالت فرنگی با صابون را دارند. این مشکل بیشتر به دلیل لیز خوردن صابون از دست و افتادن صابون به جای توالت فرنگی پیش می آید.این نوع گرفتگی نسبت به سایر گرفتگی ها پر دردسر تر می باشد چرا که تا زمانی که صابون بیرون نیاید و با استفاده از فنر برقی خارج نشود، این امکان وجود دارد تا هر لحظه از خروج فاضلاب جلوگیری کند.

ساخت محلول لوله بازکن خانگی

برای ساخت محلولی که کم خطر باشد و بتوان آن را در خانه ساخت می توان از دو ماده سرکه و جوش شیرین بهره برد. این دو، موادی تمیز کننده بوده و از ترکیبشان، ماده ای به وجود می آید که توانایی آن را دارد تا در ۹۰ درصد مواقع مشکل گرفتگی لوله توالت فرنگی را رفع بنماید. برای ساخت این محلول باید ابتدا جوش شیرین را درون توالت فرنگی ریخته و سپس یک لیوان آب داغ و نصف لیوان سرکه را اضافه کنید. این محلول به سرعت واکنش داده و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاهد این خواهیم بود که مجرای مسدود شده، باز شده است.

مضرات رفع گرفتگی توالت با اسید

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی هرگز نباید از اسید استفاده کرد، به دلیل اینکه اکثر اسیدهای موجود در بازار بسیار قوی بوده و باعث نشتی فاضلاب و از بین رفتن لوله های اتصال فاضلاب به یکدیگر می شود. رفع گرفتگی توالت فرنگی با اسید حتی در حالت اضطرار و ضرورت هم نباید صورت گیرد چرا که عواقب زیر را در بر خواهد داشت:

  • باعث ایجاد گازهای سمی شده و این گازهای سمی باعث خفگی و حتی مرگ طرف مقابل می شود.
  • عواقبی چون سوختگی پوست و سایر اجزای بدن که در معرض اسید قرار گرفته است را دارد.
  • باعث سوراخ شدن لوله های فاضلاب شده و این عامل باعث نشت فاضلاب به طبقه پایین می شود.
  • با عواقبی که در بالا گفته شد، هزینه یک رفع گرفتگی ساده بسیار بالا می رود به دلیل اینکه لازم است تا تمام سیستم فاضلاب توالت فرنگی عوض شود.

نظری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *